Šiandien minima Tarptautinė miego diena. Kad jaustumėte gyvenimo džiaugsmą ir kiekvieną rytą nubustumėte gerai nusiteikę, energingi, pozityvūs būtina gerai išsimiegoti. Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, miegas yra vienas svarbiausių fizinės sveikatos komponentų, kurio pagrindinė funkcija – atkurti organizmo jėgas. Dėl šios priežasties miegas gyvybiškai būtinas kiekvieno žmogaus fizinei, psichinei ir emocinei gerovei palaikyti. Esminis miegą apibūdinantis požymis yra miego kokybė. Tik visavertis ir kokybiškas miegas turi neabejotiną naudą žmogaus sveikatai. Nepakankamai miegantiems žmonėms silpnėja atmintis, suvokimo ir pažinimo gebėjimai, trukdantys mokytis ir įsisavinti naujas žinias. Žemiau pateikiame kokybiško miego laiką pagal amžiaus grupes. Pasitikrinkite.

Vaikai/kūdikiai:

  • Naujagimiai (0–3 mėn.) – 14–17 val.
  • Kūdikiai (4–11 mėn.) – 12–15 val.
  • Vaikai (1–2 metai) – 11–14 val.
  • Ikimokyklinio amžiaus vaikai (3–5 metai) – 10–13 val.
  • Mokyklinio amžiaus vaikai (6–13 metų) – 9–11 val.
  • Paaugliai (14–17 metų) – 8–10 val.

Suaugusiems:

  • Jaunuoliai (18–24 metai) – 7–9 val.
  • Suaugusieji (26–64 metai) – 7–9 val.
  • Senyvo amžiaus žmonės (> 65 metai) – 7–8 val.

Viena pagrindinių sąlygų prieš naktį – išvėdinkite miegamąjį, venkite „pilno pilvo“, nepiktnaudžiaukite alkoholiu, stenkitės užmigti be televizoriaus ir kompiuterio. Statistika byloja, jei sutrinka miegas, rizika susirgti širdies ligomis padidėja beveik 2,5 karto. Jei žmogus turėjo širdies ritmo sutrikimų, jų pasikartojimo rizika, esant nemigai, pakyla iki 80 procento. Insulto rizika sutrikus miegui padidėja 1,5 karto. Išsimiegokite.