Visuomenės sveikatos priežiūra ugdymo įstaigose yra esminė vaikų sveikatos ir gerovės dalis. Sveikatos priežiūra ugdymo įstaigose ne tik padeda užkirsti kelią ligoms, bet ir skatina sveikos gyvensenos įgūdžius, kurie yra būtini ilgalaikei vaikų gerovei. Ši veikla yra svarbi, nes ji padeda kurti sveiką ir saugią mokymosi aplinką, ugdo atsakomybę už savo sveikatą ir skatina visapusišką vaikų vystymąsi.

Mažeikių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras, bendradarbiaudamas su Mažeikių rajono savivaldybės ugdymo įstaigomis, vykdo mokinių visuomenės sveikatos priežiūrą ir šias paslaugas teikia visiems ikimokyklinio ugdymo įstaigose, bendrojo ugdymo mokyklose ir profesinio mokymo įstaigose besimokantiems mokiniams.

Vienas iš Mažeikių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro uždavinių yra organizuoti mokiniams, sergantiems lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis, mokinio savirūpai reikalingą pagalbą ugdymo įstaigoje.

Žurnale Sveikatos mokslai / Health sciences in eastern Europe publikuotas Mažeikių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro, visuomenės sveikatos specialistės, vykdančios sveikatos priežiūrą mokyklose, Vydmantės Šakiniūtės bei bendraautorių dr. Rūtos Maceinaitės – Žandarės, prof. dr. Ritos Sketerskienės ir Daivos Žeromskienės mokslinis straipsnis – Mokinių, sergančių lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis, savirūpos proceso organizavimas ugdymo įstaigose. Straipsnyje analizuojamas vienas svarbiausių švietimo ir sveikatos sektoriaus iššūkių – savirūpos proceso organizavimas lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis sergantiems ugdytiniams.

Straipsnyje pateikiami atlikto tyrimo rezultatai. Tyrimo tikslinė grupė – tėvai, kurių vaikams yra organizuojamas savirūpos procesas ugdymo įstaigoje. Tyrimu buvo siekiama įvertinti tėvų žinias apie savirūpos procesą, identifikuoti kylančius sunkumus bei išsiaiškinti tėvų nuomonę apie savirūpos proceso tobulinimo galimybes. Atlikto tyrimo rezultatai atskleidė, kad daugiau nei pusė tėvų mano, jog savirūpos procesas palengvina mokinių, sergančių lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis, dalyvavimą ugdymo procese. Daugiau nei ketvirtadalis respondentų savirūpos proceso organizavimo metu susidūrė su sunkumais, kurie plačiau aptariami straipsnyje. Autoriai pabrėžia, kad individualus mokinio savirūpos planas yra pagrindinė priemonė organizuojant pagalbą mokiniams, sergantiems lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis. Šie planai padeda sukurti saugesnę aplinką vaikams mokykloje, sumažina skubios pagalbos atvejų skaičių, padeda sergantiems vaikams savarankiškai valdyti ligos simptomus, pagerina pamokų lankomumą. Todėl labai svarbu užtikrinti sklandų mokinio savirūpos proceso organizavimą. Straipsnyje atkreipiamas dėmesys ir į bendradarbiavimo svarbą tarp tėvų, mokyklos, visuomenės sveikatos specialistų ir gydymo įstaigų. Atsižvelgiant į tyrimo metu gautus rezultatus galima sklandžiau ir efektyviau organizuoti mokinio savirūpos procesą.

Straipsnis skirtas visiems, kas rūpinasi vaikų gerove – nuo ugdymo įstaigų vadovų ir pedagogų iki sveikatos priežiūros specialistų bei tėvų. Tai – puiki galimybė susipažinti su lėtines ligas turinčių mokinių poreikiais ir įgyti naujų žinių, kaip dar efektyviau prisidėti prie jų sveikatos gerovės.

Kviečiame skaityti ir įsigilinti į šią aktualią temą – juk nuo mūsų visų pastangų priklauso, kaip sėkmingai lėtines ligas turintys mokiniai jausis mūsų ugdymo įstaigose!

Straipsnį skaitykite recenzuojamame tarptautiniame mokslo žurnale SVEIKATOS MOKSLAI / HEALTH SCIENCES IN EASTERN EUROPE, skirtame skleisti naujas žinias ir informaciją apie visuomenės sveikatą (t. y. sveiką gyvenseną ir aplinką, sveikatos mokymą, infekcines ligas ir prevenciją), mediciną (biomediciną ir mediciną, klinikinius tyrimus ir atvejus), naujas technologijas, teismo psichiatriją, medicinos istoriją, problemines apžvalgas), slaugą (t. y. slaugos mokslą ir profesinę slaugytojų socializaciją, slaugą ir palaikomąjį gydymą, reabilitaciją), sveikatos ekonomiką ir vadybą.

Straipsnis – Mokinių, sergančių lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis, savirūpos proceso organizavimas ugdymo įstaigose